Ved at ansøge om at blive forhandler/kreditkunde hos os, accepterer du, at vi opbevarer visse personoplysninger om dig.
Vi beskytter dine personlige oplysninger!
Vores mål er at skabe den bedst mulige service til vores forhandlere. Vi har derfor brug for visse personoplysninger om vores kontaktpersoner. Blandt andet for at kunne håndtere kundeservicesager, oprette ordrer og fakturaer, håndtere og følge op på vores salgsopkald, lave tilbud eller levere digitale tjenester som chat eller vores hjemmeside.
Vi indsamler og håndterer følgende oplysninger
Navne på vores kontaktpersoner
Kontaktadresse på kontaktpersoner
Kontaktpersonens arbejdstelefonnummer
Kontakt e-mail-adresse
Personnummer kun i tilfælde af, at vores kunde ikke har en virksomhed, der er en juridisk enhed
Information om køb & historie
Oplysninger om aftaler, samarbejdsform, købshistorik, ordredokumentation mv.
Oplysninger fra interaktion med vores salg og kundeservice, såsom e-mail-korrespondance, tilbud og mødenotater samt lignende information, der kræves for at kunne håndtere vores forpligtelser over for vores forhandlere
Sådan bruger vi dine oplysninger
Kunder (for ikke-virksomheder, der er juridiske enheder) & Kontaktpersoner. Vi indsamler personoplysninger om vores kontaktpersoner for at kunne tilbyde en smidig og velfungerende service til vores kunder, for at kunne levere fuld service og for at kunne give dig som kunde relevant information. Oplysningerne bruges også til at kunne fakturere, tilbyde webordrer, registrere ordrer og leverancer samt til at forebygge svindel og til at opfylde bogføringslovens krav. Oplysningerne danner grundlag for indre markeds- og kundeanalyser samt statistik og metodeudvikling.
Leverandører og samarbejdspartnere
Vi indsamler personoplysninger om vores kontaktpersoner for at give partnere relevante oplysninger, forebygge svig og for at opfylde kravene i bogføringsloven. Oplysningerne danner også grundlag for intern statistik og metodeudvikling.
Så længe vi gemmer dine oplysninger
Vi opbevarer ikke persondata i længere tid, end der er behov for at gemme dem til det brugsområde, de er indsamlet til. Ved ophør af samarbejdet, når ingen transaktioner er åbne eller indsamlet brugsområde ikke har været brugt i et år, slettes dataene. Oplysninger, der skal opbevares af juridiske årsager, kan blive opbevaret længere.
Sådan beskytter vi dine oplysninger
Vi sikrer, at behandlingen af dine data sker i overensstemmelse med gældende lovgivning. Oplysningerne håndteres udelukkende på sikre servere hos os eller hos en kontraktassistent, hvor der er aftale om sikker håndtering af dataene. Oplysningerne håndteres kun af autoriseret personale. Vi videregiver eller sælger ikke personlige oplysninger til tredjemand. Personoplysninger må kun videregives for at overholde gældende lovkrav eller krav fra myndigheder.
Dine rettigheder
Den nye lov betyder, at du har en række rettigheder. Du har blandt andet ret til at bestille et registerudtræk af de personoplysninger, vi har opbevaret om dig. Har du flere spørgsmål til GDPR eller vores håndtering af persondata, er du velkommen til at kontakte kundeservice på 46 75 41 42 eller info@bntscandinavia.com