Allmænne Salgsbetingelser for B.N.T Scandinavia AB
Almindelige forhold
1.1 Disse salgsbetingelser regulerer aftalen mellem B.N.T Scandinavia AB ("B.N.T") og dens kunder for alle produkter og tjenester, som virksomheden leverer.
1.2 Ved at afgive en bestilling hos B.N.T Scandinavia AB accepterer kunden automatisk disse generelle salgsbetingelser.
1.3 Hvis kunden allerede har en separat aftale med B.N.T Scandinavia AB, som regulerer de leverede produkter og tjenester, skal denne specifikke aftale have forrang frem for disse generelle vilkår.
Bestillinger og Aftaler
2.1 Kundens bestilling anses som en bindende aftale, når den bekræftes via digital ordrebekræftelse af B.N.T Scandinavia AB.
2.2 Alle ændringer eller afvigelser fra bestillingen kræver skriftlig godkendelse fra B.N.T Scandinavia AB.
2.3 Ejendomsforbehold: Ejendomsretten til leverancer fra B.N.T Scandinavia AB forbliver B.N.T.'s ejendom, indtil fuld betaling er modtaget.
Priser og Betaling
3.1 Alle priser inkluderer miljøafgifter, men ekskluderer moms. For større mængder kan der gives en specialpris efter anmodning.
3.2 Priserne på produkter og tjenester angives i valutaerne SEK, DKK, NOK, EUR eller USD i tilbudet, ordrebekræftelsen eller på hjemmesiden. Kunden er forpligtet til at betale i den angivne valuta.
3.3 Betaling skal ske i overensstemmelse med betingelserne angivet på fakturaen eller på anden måde aftalt mellem parterne. Der påløber forsinkelsesrenter fra forfaldsdagen.
3.4 Tilbud er gyldige i 30 dage fra tilbudsdatoen, medmindre andet er aftalt.
Levering
4.1 Leveringstiden for produkter angives i ordrebekræftelsen og følger virksomhedens politik og lagerbeholdningens tilgængelighed.
4.2 Ved forsinkelser i leverancen underretter B.N.T Scandinavia AB straks kunden og tilbyder alternative løsninger, hvis det er muligt.
Returnering og reklamation
5.1 Kunden har ret til at returnere defekte eller forkerte produkter i henhold til gældende love og betingelser. Eventuelle klager skal fremsættes inden for 8 dage efter modtagelse af varerne. Returnering på grund af en forkert ordre kan kun ske efter vores godkendelse mod betalt returforsendelse af kunden. Ved returnering af varer skal der altid vedlægges en kopi af fakturaen. Returnering af specialfremstillede varer accepteres ikke. Hvis kunden returnerer uautoriserede garantisager, vil B.N.T Scandinavia AB opkræve returfragt.
5.2 Ved garantisager for elektroniske produkter som Texas Instruments, Fellowes og KOBRA skal kunden altid først kontakte kundeservice for at åbne en separat garantisag og følge de instruktioner, der gives. I tilfælde af garantisager, der involverer udskiftning af Texas Instruments-produkter, betaler kunden returfragten til B.N.T, og B.N.T betaler fragtomkostningerne ved udsendelse af et nyt produkt.
5.3 Returnering af varer skal ske i henhold til virksomhedens returpolitik og instruktioner.
Begrænsning af ansvar
6.1 B.N.T Scandinavia AB fraskriver sig ansvaret for indirekte skader eller tab, der opstår som følge af brugen af produkterne.
6.2 Virksomheden er ikke ansvarlig for fejl eller skader forårsaget af kundens ukorrekte brug af produkterne.
Andre Vilkår
7.1 Følgende betingelser gælder, medmindre andet er aftalt:
7.2 Betalingsbetingelser: 30 dage netto fra fakturadato efter godkendt kreditvurdering.
7.3 Leveringsbetingelser: Normalt leveres ordrer over 2.500 DKK netto fragtfrit. Ved ordrer under denne grænse opkræves fragtomkostninger. Ordreværdigrænsen kan justeres af B.N.T afhængigt af kundens leveringsadresse. Kunden betaler ekstra omkostninger for ekspresfragt.
7.4 Bestillingsvarer: Der opkræves fragtomkostninger for bestillingsvarer. Der gives ingen fragtfrihedsaftaler for bestillingsvarer. For sikkerhedsposer, lynlåsposer og pakkseddelkonvolutter med specielt tryk giver vi gerne et specielt tilbud.
Personlige data og fortrolighed
8.1 Kunden accepterer, at B.N.T Scandinavia AB behandler persondata i overensstemmelse med gældende lovgivning og virksomhedens GDPR-politik. Læs mere om virksomhedens GDPR-politik her.
8.2 Virksomheden træffer passende foranstaltninger for at beskytte kundens personlige data og opretholde fortrolighed.
Gældende lov og tvistbilæggelse
9.1 Disse salgsbetingelser fortolkes i henhold til svensk lov.
9.2 Tvister mellem parterne skal primært løses ved forhandling. Hvis en tvist ikke kan løses gennem forhandlinger, skal den afgøres i overensstemmelse med svensk lov og virksomhedens valg af domstol eller voldgiftsnævn.